חפש ב:

מונעים מהנבואות השחורות מלהתגשם בישראל באמצעות תמא 38

תכנית תמא 38 נוצרה ומיושמת במטרה לחזק את כלל המבנים במדינת ישראל מפני רעידות אדמה, ולאורך השנים עברה התכנית שינויים כדי להבטיח את השגת המטרה.

ענבר|23.3.2015|10:51|3651 צפיות
אחרי שורה של רעידות אדמה בכל רחבי העולם, רעידות אדמה שהובילו להרס רב, אובדן רכוש רב ובעיקר אובדן חיים של מאות אלפי אנשים, היה זה אך טבעי ונכון מבחינת ממשלת ישראל, לנקוט בתכנית מקיפה ויסודית שתאפשר לכל אדם בישראל לחזק את המבנה בו הוא גר, על פי הסטנדרטים ההנדסיים המתקדמים והעדכניים ביותר. כל זה נכון בעיקר כאשר לוקחים בחשבון שישראל ממוקמת ממש על קו השבר הסורי אפריקאי עם כל ההשלכות הגאולוגיות של הדברים.

תכנית מקיפה לחיזוק מבנים
כדי להתמודד עם הבעיה, גיבשה הממשלה תכנית מקיפה בשם תמא 38, תכנית המאפשרת לכל אדם המתגורר במבנה מיושן, לשקם את המבנה ולהעמיד אותו בסטנדרטים ההנדסיים הנדרשים. תכנית זו לוקחת בחשבון את העלויות הגבוהות של עבודה כזאת מצד אחד, ואת העבודה המקיפה והיסודית של עבודה כזאת, עבודה המאפשרת שילוב של עבודות נוספות פרט לעבודות החיזוק. כדי לאפשר לכל אדם ליישם את התכנית, גיבשה הממשלה מודל מעניין המאפשר לכולם לצאת מנצחים.

מודל מנצח עבור כולם
מודל זה מבוסס על הענקת זכויות בנייה לקבלן המבצע, כך שבמסגרת עבודות החיזוק המבוצעות, יוכל הקבלן לבנות יחידות דיור נוספות ולמכור אותן, ואלו יספקו לו את מקור הרווח עבור כלל העבודה. לאורך שנים של יישום תכנית תמא 38 למדה ממשלת ישראל שלא תמיד מבוצעות עבודות החיזוק במידה הנדרשת, ולעיתים משקיע הקבלן הרבה יותר בשיפוץ המבנה מאשר בחיזוקו, ועל כן הוציאה עדכונים חדשים לחוק.

שדרוג התכנית לאורך השנים
במסגרת עדכונים אלה, מעמידה הממשלה תנאים הנדסיים ברורים בהם יהיה על הקבלן לעמוד, על מנת לקבל את זכויות הבנייה המובטחות, ועל פי הצורך יכול הקבלן גם להרוס את המבנה עד היסוד, ולבנות אותו מחדש. בתמורה מעניקה הממשלה יותר זכויות בנייה לקבלן, ובאותה הזדמנות גם מגדירה מספר אלמנטים שחייבים להיכלל בתכנית כמו בניית חניה לדיירי הבניין, שיפוץ הלובי ללובי מודרני, בניית ממ"ד בכל דירה ועוד מספר אלמנטים שחייבים להיכלל בתהליך של יישום התכנית, הכל במחשבה של השגת המטרה המקורית של חיזוק המבנים בישראל.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
החשיבות של בחירת חברות בנייה עבור יזמי ומשקיעי נדל"ן
סיכון עסקי הוא דבר גמיש ורחב, שאותו עליכם לבחון לעומק, אך כאשר אתם שמשקיעים בוחנים חברות בנייה, אתם רוצים לבחון גם את ביצועי העבר של אותן חברות.
קרא את הכתבה

ההבדל בין השקעה פיננסית ובין השקעה בקרקעות
קרקעות להשקעה הוא תחום אטרקטיבי מאוד להשקעה, לבטח ביחס לעולם הפיננסים, פשוט מכיוון שמדובר בתחום שמתגמל על ידע מקצועי, ומציע רמת סיכון נמוכה יחסית.
קרא את הכתבה

נדלן להשקעה – הכל על קבוצות רכישה
אם אתם עושים את צעדכם הראשונים בתחום של נדלן להשקעה ומעוניינים לבחון את האפשרות של הצטרפות, כדאי ללמוד תחילה מספר דברים אודות קבוצות רכישה.
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות